Obiceiuri care îți strică dinții

Ți-a plăcut? Ajută-ne cu o distribuire 🙏

Obiceiuri care îți strică dinții

Ne dorim dinți mai albi, mai sănătoși, cu o formă bine definită, însă scăpăm din vedere lucrurile care le provoacă deteriorarea și îngălbenirea acestora. Suntem întotdeauna dispuși să lăsăm deoparte controlul periodic la stomatolog. Ba chiar avem momente în care ne întrebăm ce facem greșit de nu avem și noi dinți strălucitori.
Ei bine, prevenția nu ar trebui să lipsească pentru a beneficia de astfel de rezultate. Vizitele periodice la stomatolog, perierea dinților de cel puțin două ori pe zi, folosirea aței dentare, a dușului bucal, precum și adoptarea unul stil alimentar sănătos aduc beneficii din punct de vedere al sănătății, estetic, cât și financiar.
Există însă, anumite obiceiuri nesănătoase care afectează treptat întregul proces de îngrijire al acestora. Câteva dintre acestea sunt:

1. Consumul de cafea

Cu siguranță, pentru mulți dintre noi, cafeaua este o sursă de energie pe care o folosim în mod repetat, însă inconștient. În cantități mari, cafeaua favorizează îngălbenirea dinților. Petele de la cafea apar, de obicei, pe partea interioară a dinților, cauzând apariția plăcii bacteriene și a tartrului. Este recomandat că aceasta să fie servită în mai puțin de jumătate de oră. Perierea dinților imediat după servirea cafelei reduce riscul de apariție al cariilor.

2. Rosul unghiilor (onicofagie)

Conștientizarea problemei și încercarea de a scăpa de un astfel de obicei nesănătos va aduce beneficii întregului organism. Pe lângă faptul că unghiile își vor pierde aspectul plăcut, dinții (incisivii, în general) sunt supuși procesului de tocire. Cu atât mai mult, o dată cu rosul unghiilor, bacteriile din cavitatea bucală se vor înmulți și vor favoriza diferitelor afecțiuni.
La fel ca și în cazul rosului unghiilor, ori al altor obiecte în momente de stres, spargerea semințelor poate provoca fisurarea dinților. Astfel, economiile se vor îndrepta către tratarea acestora.

3. Practicarea sporturilor fară gutieră

Gutierele de protecţie sunt un element important al echipamentului sportiv, utilizat în toate sporturile care implică lovituri, căderi, contact corporal sau zbor. Acestea vin în ajutorul practicanților de fotbal, baschet, baseball, hochei, skateboarding, gimnastică etc. Gutierele de protecţie acoperă în general dinţii superiori şi sunt concepute pentru a preveni fracturile de dinţi, tăierea buzelor şi alte leziuni.

4. Scrâșnirea dinților (bruxism)

Bruxismul este o afecțiune care se manifestă prin scrâșnirea involuntară a dinților. Acesta poate apărea atât în timpul nopții ca o reacție necontrolată, cât și în timpul zilei, ca stimul al unei senzații de panică, stres, ori anxietate. Bruxismul produce apariția unor fisuri ale smalțului dentar și tocirea dinților care vor duce, ulterior, la sensibilitate dentară. În acest caz, medicul stomatolog recomandă gutiera de bruxism. Aceasta arată ca o mască, transparentă sau colorată, ce-ți vă acoperi fie maxilarul, fie mandibula, pentru a te proteja de eventualele traume.

5. Folosirea dinților pe post de instrument

Probabil ți s-a întâmplat măcar o dată să-ți folosești dantura pentru a putea deschide o pungă de chipsuri, o sticlă de apă, ori ai încercat să rupi o etichetă în grabă. Toate acestea pot provoca sensibilitate, fisuri sau chiar fracturi ale dinților.

6. Fumatul

Consecințele fumatului sunt numeroase, iar conștientizarea acestora vor reduce semnificativ afecțiunile la care suntem supuși. Fie că este vorba de îngălbenirea dinților, de o respirație urât mirositoare, risc ridicat de infecție gingivală, apariția plăcii bacteriene și a tartrului, vindecarea întârziată după intervenții chirurgicale, ori apariția cancerului oral, fumatul ar trebui pus pe lista lucrurilor la care ar trebui să renunțam cât mai rapid. Ai grijă de sănătatea dinților tăi și a întregului organism!

7. Gustările dintre mese

Micile gustări dintre mese ne pun în dificultate. Persoanele care consumă mâncăruri bogate în carbohidrați, mai ales la gustările dintre mese, au un risc crescut de a dezvolta carii dentare. De asemenea, și consumul crescut de dulciuri poate să ducă la apariția acestei probleme.

8. Consumul băuturilor acidulate

Cunoscuţi drept factori dăunători pentru dinţi, acizii şi zaharurile devin cu adevărat distructivi atunci când acţionează împreună ca urmare a consumului de răcoritoare. În plus, combinaţia lor cu o igienă dentară deficitară poate duce la apariția unor afecțiuni dentare. Sensibilitatea dentară reprezintă, de asemenea, încă o urmare a consumului de băuturi acidulate.

Reducerea ori înlocuirea băuturilor acidulate cu apa, perierea dinților la o perioada de 30 de minute după consumarea acestora, utilizarea unei gume de mestecat fară zahar pentru a stimula producea de salivă și evitarea băuturilor acidulate înainte de culcare te poate ajuta să beneficiezi de dinți sănătoși și frumoși cât mai mult timp.

Tratamentele stomatologice nu sunt scumpe, obiceiurile nesănătoase, însă, fac diferența. Vizitează medicul stomatolog de două ori pe an pentru a preveni eventualele afecțiuni și a-ți pastra zâmbetul cât mai sănătos și mai frumos posibil.

Ți-a plăcut? Ajută-ne cu o distribuire 🙏