15 alimente pentru sănătatea dinților

Ți-a plăcut? Ajută-ne cu o distribuire 🙏

Dr. Gingie se ghidează după 3 reguli când vine vorba despre sănătatea dinților tăi. Acestea îmbină alimentația sănătoasă, igiena orală echilibrată și controlul stomatologic periodic.

Zâmbetul este, de obicei, primul lucru pe care-l sesizezi la o persoană. Fiecare dintre noi apreciază acest detaliu în funcție de nivelul dorinței de a-și însuși o estetică unică, radiantă. Nu mulți înțeleg însă, că sănătatea orală se află în strânsă legătură cu sănătatea generală. Astfel, dorința ar fi aceea de a-ți recăpăta sănătatea dinților tăi, într-o prima fază, ca după aceea să beneficiezi de o dantură impecabilă.

Pe lângă faptul că ne dorim că dinții noștri să arate impecabil, ar trebui să avem în vedere și menținerea acestora o dată cu trecerea timpului.

Ar mai trebui să fim conștienți și de faptul că dintii noștrii nu sunt imuni la procesul de uzură de-a lungul anilor, ori la rezultatele provocate de diferitele boli stomatologice. Toate acestea ar trebui să pună accent pe alimentație, aceasta jucând un rol aparte în prevenirea cariilor dentare, împrospătarea respirației, întărirea smalțului dinților, curățarea cavității bucale, stimularea gingiilor, ori înlăturarea procesului de eroziune dentară.

Dr. Gingie va prezintă, astfel, 15 alimentele ce constitue baza unei sănătăți orale:

  1. Morcovul – acționează ca un abraziv natural, ajutând la curățarea dinților, mineralele din acesta prevenind cariile dentare
  2. Mărul – ajută la împrospătarea respirației, curățând cu eficacitate cavitatea bucală
  3. Apa – menține sănătatea orală îmbunătăţind rezistenţa dinţilor în procesul de prevenire a cariilor dentare
  4. Brânza – stimulează crearea de salivă, fiind bogată în calciu, ajutând organismul în procesul de prevenire a dezvoltării acidului care este nefavorabil sănătăţii dintelui
  5. Laptele – conţine calciu  și fosfor care participă activ la reducerea procesului de eroziune dentară
  6. Țelina – produce o cantitate mare de salivă, luptând astfel, împotriva bacteriilor care duc la formarea cariilor dentare
  7. Ceaiul verde – conține substanțe ce împiedică dezvoltarea cariilor dentare și previne respirația urât mirositoare
  8. Cerealele – conțin fluor ce ajută la întărirea smalțului dinților, ajutând organismul în procesul de prevenire a cariilor dentare
  9. Broccoli – conține vitamina A. Legumă crocantă ce ajută la stimularea gingiilor și în procesul de curățare a dinților
  10. Oul – conține fosfor, care în contact cu calciul și vitamina D constitue sistemul osos, menținându-ne dinții sănătoși
  11. Uleiul organic – remediu Indian ce îmbunătățește atât sănătatea orală, cât și cea a întregului organism
  12. Cartofii dulci – conțin vitamina A, care este primordială în formarea smalțului dentar
  13. Căpșunile – conțin vitamina C, fără de care suntem predispuși la boli parodontale
  14. Semințele de susan – ajută la eliminarea plăcii dentare și menţine sănătoase oasele care susţin dinţii şi gingiile
  15. Guma de mestecat fără zahăr – ajută la producerea unei cantităţi mari de salivă, devind folositoare în înlăturarea particulelor de mâncare din cavitatea bucală
Ți-a plăcut? Ajută-ne cu o distribuire 🙏